Koh Phi Phi en Koh Lanta

26 november 2009 - Koh Lanta, Thailand

Sawadee,

Na Pang Nga en het daarbij horende 'James Bond Island' hebben we onze reis vervolgd naar Koh Phi Phi. Op dit eiland verbleven we aan de Oost kant waarbij we een resort hadden geboekt op het strand Hat Pak Nam dat direct gelegen is aan een prachtig koraalrif met onder andere baracuda's. We sliepen in hele leuke bungalows gemaakt van bamboo en bladeren die op het strand en deels in de jungle geplaatst waren. Op Phi Phi zijn we tevens Sandor en Nienka weer tegengekomen in het 'hoofdstadje' van het eiland, Ton Sai, na een pittige wandeling van ongeveer een uur door de jungle. Op de helft van deze wandeling werden we wel beloond door een prachtig uitzicht over Phi Phi vanaf het viewpoint op circa 200m hoogte. Helaas is het ons niet gelukt om die avond terug te komen naar ons resort omdat de golven op de zee te hoog waren en de schipper van de longtailboot halverwege besloot om terug te varen naar Ton Sai omdat hij het niet aandurfde. Wij moesten dus op zoek naar een slaapplek in Ton Sai, want 's nachts terug door de jungle vonden we toch iets te gevaarlijk. Gelukkig vonden we aan het eind van de avond een guesthouse waar we voor een paar honderd Bath (paar euro) konden slapen. Na vier dagen relaxen op Phi Phi hebben we de ferry genomen naar Koh Lanta, een iets minder toeristisch eiland ten zuiden van Phi Phi. Op Koh Lanta verblijven we op dit moment op het strand Hat Klong Nin waar maar een enkele toerist aanwezig is (alhoewel de locals het druk vinden). Op zoek naar een slaapplek liepen we vrijwel onmiddellijk binnen bij Pat, een oude bekende van Ben en Patricia (oom en tante van Ronald), door wie we als goede vrienden gastvrij werden ontvangen. Helaas konden we nog niet slapen bij Pat (net geopend) en daarom hebben we nu een slaapplaats bij de buren voor zo'n 8 euro per nacht (arm worden doe je hier niet snel). Koh Lanta is een ontzettend leuk eiland: relaxte sfeer en niet te toeristisch. We doen hier vrij weinig behalve buckets drinken (een grote emmer met Thaise rum, Red Bull en Sprite), zwemmen en lekker eten. Vandaag hebben we een snorkel trip gemaakt naar 'the 4 islands' die hier bekend staan om hun mooie koraalriffen. We hebben Nemo gezien (Fleur blij) en heel veel andere mooie kleurrijke vissen, koraal etc. Morgen nemen we de ferry naar Koh Jam dat volgens de Lonely Planet een idyllisch eilandje is met een hoog Robinson Crusoe gehalte. We zijn benieuwd! Nog maar een klein weekje genieten voordat het vliegtuig ons alweer terugbrengt naar Nederland...

Groetjes Fleur en Ronald

1. Bjorn:
    26 november 2009
    Zo dan! Nog niet gereageerd op eerdere logs maar nu wel als eerste!

Wat een super verhalen en super gave foto's zeg, ik vermoed dat ik volgend jaar ook Thailand ga aandoen! Leuk dat jullie zo via de site nog iedereen op de hoogte houden. Hoor graag nog een keer de verhalen in geuren en kleuren op de beloofde fotoavond!

Nog veel plezier de komende dagen! En een goede terugreis gewenst. (Hebben jullie vervoer vanaf AMS?)

Groetjes,
    Bjorn
  2. Pap en mam:
    27 november 2009
    Mooi is het daar en de luchten zijn ook zo blauw.
    Maar wat gaat de tijd snel als je je goed vermaakt.
    Jullie vervelen je niet zo te lezen. En de dorst wordt ook ruimschoots gelest zo te zien.
    Geniet er nog maar even van want Nederland is ietsje frisser eind volgende week.
    Met ons gaat alles ook prima.
    Heel veel groetjes and take care!
  3. Pa en ma Bouman:
    29 november 2009
    Geweldig die eilanden met parelwitte stranden. Zo te zien genieten jullie er van. Hier mis je niks. Het is bijzonder slecht weer met veel regen. We wensen jullie nog een fantastische laatste week. Met ons gaat ook alles goed.
    Lieve groetjes en tot gauw.
  4. Brahm:
    1 december 2009
    Hoi Fleur & Ronald,

Ontzettend leuk jullie Reis Logger. Helaas al jullie laatste week in Royal Thailand. Ik wens jullie nog heel veel plezier toe etc. Brahm
  5. Marco:
    1 december 2009
    Hoi Ronald en Fleur,
    De verhalen en foto's zien er nog steeds erg goed uit! Kan je ook niet een paar van die vissen meenemen voor in onze kom hier? :)
    Geniet er nog even van de laatste dagen. Goede reis alvast in ieder geval en tot snel.