Na een maand in Thailand, weten we dat....

2 december 2009 - Krabi, Thailand

• Tuk-tuk's in Bangkok geen 20 bath kosten (tenzij je graag silkshops wilt zien)
  • Dat Bangkok chaotisch is, maar dat wij deze chaos wel kunnen waarderen
  • Sawadee Road nog leuker is dan Khao San Road
  • Je wel voor een habbekrats overal kan komen en overal kan slapen
  • Je in Thailand bijna net zoveel op de fiets zit als in Nederland (nou ja, bijna dan)
  • Ayutthaya prachtige ruines heeft van oude tempels
  • Ook in Thailand de trein vertraging heeft (ook al is ie niet van de NS)
  • Het goed toeven is in Chiang Mai en dan met name bij Guesthouse Hollanda Montri
  • Olifanten net zo hongerig en eigenwijs kunnen zijn als Fleur
  • We gek zijn op papayasalade (zo spicy mogelijk) en pat thai
  • We deze gerechten nu zelf ook kunnen maken
  • Het in Krabi altijd regent (of in ieder geval als wij er zijn)
  • We ons niet echt wat bijzonders kunnen herinneren van Ao Nang (zegt genoeg)
  • Dat James Bond houdt van kleine en zeer touristische eilanden :)
  • Baracuda's en zeeslangen eng zijn (in tegenstelling tot schattige Nemo)
  • Sommige vissen in de aanval gaan als ze Ronald's blauwe zwembroek langs zien komen
  • De klim naar Phi Phi Viewpoint pittig is, maar wel de moeite waard
  • De longtailboot op Phi Phi 's avonds niet altijd terugvaart naar je resort (jammer genoeg)
  • Het bij de Thaise Pat en de Zweedse Helena zeer goed toeven is op Koh Lanta
  • Zeewier heel erg kan prikken
  • De Thaise reggaeband Job2Do er twee nieuwe fans bij heeft (tou-tou-tou)
  • Er hier ontelbaar veel vervoersmiddelen zijn en we in/op de meeste van deze hebben gezeten (fiets, trein, ferry, vliegtuig, longtailboot, bamboovlot, olifant, tuk-tuk, skytrain, metro, songtaew, motorcycle taxi, jeep, auto enz)
  • Je van buckets dronken kan worden en van Chang een 'changover' krijgt
  • Koh Jam echt een idyllisch eiland is, maar wel iets te rustig naar onze smaak
  • We nu in Krabi achter de PC zitten en vandaag alweer terugvliegen naar Bangkok
  • Het leuk is om - na een maand genieten - iedereen weer in het koude Nederland te zien...
  • We zeker te weten nog een keer teruggaan naar Thailand!

Tot snel!!
    Ronald & Fleur

1. Lincy:
    Hoi Ronald en Fleur,

Jeetje, wat is die maand voorbij gevlogen!!
    Maar jullie in ieder geval een erg mooie reis gemaakt. Geniet nog even van Bangkok en daarna een goede reis gewenst. Tot snel.

X Lincy
  2. Pa en ma Bouman:
    2 december 2009
    Na een maand jullie te hebben gevolgd, weten we dat .....
    - aan alles een eind komt
    - jullie fantastische foto's maken en ...
    - dat we die allemaal willen zien
    - we jullie reisverhalen zo snel mogelijk willen horen
    - we Thais aan de Goudse Rijweg komen eten
    - alle leuke dingen te snel voorbij zijn
    - we jullie spoedig weer willen zien
    - wij lekker zijn gemaakt om er ook (weer) naar toe te gaan
    - jullie levensgenieters zijn en...
    - ook van cultuur houden
    - volgende week het serieuze (werk)leven voor Ronald begint
    - Fleur zo graag wil reizen dat zij a.s. zondag alweer vertrekt
    - jullie straks eindelijk weer aardappelen met bloemkool en een bal gehakt kunnen eten
    - wij jullie zaterdag heel vroeg van Schiphol komen afhalen
    - ... en jullie nog fijne dagen in Bangkok en een goede terugreis wensen
  3. Pap en mam:
    2 december 2009
    Geniet nog maar even van jullie laatste dagje morgen want de overgang zal chilly zijn.
    Wij hebben moeten lachen om jullie lijstje :)vooral over die olifant en de blauwe zwembroek,
    en kijken uit naar de Kerst.
    Goede vlucht toegewenst en we houden contact.
    Bye bye
    Mama en papa
  4. Patries & Ben:
    3 december 2009
    Gemengde gevoelens,als je de tijd toch eens stil zou kunnen zetten....Prop alles maar in je backpack en neem alle goede dingen mee naar ons kille kikkerlandje. Geniet nog van jullie laatste dag in Bangkok en een goede vlucht naar huis.
    Groetjes Patrice en Ben. xxx
  5. Jolanda:
    4 december 2009
    Hoihoihoi,

Wat is de tijd snel voorbij gegaan. Fleur, zondag alweer op weg naar Bern!!!!! en pas woensdag weer op kantoor!! Jammer dat je niet even nog lekker kunt nagenieten en er qua werk weer vol in moet. Wees welkom in ons regenachtige landje met alles wat erbij hoort.
    We hebben je gemist.

Groetjes, goede vlucht en tot snel.