Het karstgebergte

2 december 2011 - Yangshuo, China

Gisteren en vandaag hebben we de prachtige omgeving hier verder kunnen ontdekken, eerst het karstgebergte vanuit de lucht en daarna vanaf het water. Hierbij een kort verslag bij de nieuwe foto's:

Donderdag gingen we op de fiets (gehuurd bij ons guesthouse) op pad naar Moon Hill. Al fietsend door het prachtige landschap arriveerden we circa 45 minuten later bij een van de vele bergen rond Yangshuo, maar de enige met een groot maanvorming gat er doorheen. De klim naar boven was een pittige (800 treden in totaal!), maar daar laten wij ons natuurlijk niet door kisten. Het uitzicht boven was geweldig en we hebben zelfs de klauterroute naar de absolute top genomen. Een unieke plek met 360 graden uitzicht op het karstgebergte. Na de afdaling was een koud biertje wel verdiend...

Vrijdag hebben we met de bamboeboot een trip gemaakt van YangDi naar XingPing. Eerst natuurlijk met de local bus naar het YangDi, maar alles liep weer wonderwel en voor 10 Yuan pp (1 euro) zit je toch al snel drie kwartier in de bus van al het moois in de omgeving te genieten. Gelukkig scheen inmiddels wel weer het zonnetje, want met een temperatuur van circa 13 graden kan het op het water best fris zijn. Ook vanaf de boot was het uitzicht op het karstgebergte weer fantastisch. Leuk detail: de afbeelding op de achterkant van het 20 Yuan briefje is hier terug te vinden, evenals de afbeelding op pakje sigaretten van een chinees merk, hetgeen de bootsman ons met handgebaren wist duidelijk te maken.

Morgen vliegen we door naar Kunming en vervolgen we onze reis langs Dali en Lijiang... Tot blogs!

1. Patries & Ben:
    2 december 2011
    Mooie foto's doet mij een beetje aan Thailand ao Nang denken. Ben weer benieuwd naar jullie volgende blog. Veel plezier. Groetjes. Patries en Ben.XXX
  2. Ineke en Henny:
    3 december 2011
    Lieve Fleur en Ronald,
    Wat is het toch leuk om jullie zo te kunnen volgen.Wat een geweldige natuur.Veel plezier daar in China. Liefsxx Pa en Ma
  3. Jolanda:
    4 december 2011
    zucht mijmer..... wat een mooie plaatjes en natuurlijk weer een heerlijk verhaal om te lezen. Geniet maar lekker
    Liefs Jolanda xxx
  4. Elsbeth: