Indrukkende start in Bangkok

11 november 2009 - Bangkok, Thailand

Sawadi Ka(ap),

Na een prima reis met iets vertraging zijn we maandagmiddag geland op het vliegveld van Bangkok. Wat een stad! Wat een verkeer wat een aanslag op je longen (ja de verhalen zijn allemaal waar). Nadat we maandagmiddag ingecheckt waren bij ons hotel Twin Towers zijn we meteen op ontdekkingstocht gegaan in Chinatown en hebben we daar al onze eerste Singha's en curry veroverd! Gisteren (dinsdag) stond in het teken van de Watjes oftewel de Boedhistische tempels (Royal Palace en Wat Pho) waar alle superlatieven op van toepassing zijn. Thailand kent vast en zeker nog heel veel meer prachtige tempels, maar het Royal Palace in Bangkok overtreft veel. In Wat Pho is de langste liggende boeddha te vinden (we weten niet meer precies hoeveel meter, maar hij is erg lang). Vlak voordat we naar Wat Pho gingen,zijn we bij het Royal Palace ook Sandor en Nienka al tegengekomen, waarmee we 's middags op de fiets klommen om al bikend door Bangkok te touren onder bezielende leiding van twee kleine Thaise meisjes die met hun gele petjes met weinig angst al het verkeersgeweld in Bangkok overwonnen... De fietstocht (van harte aanbevolen door velen) was echt superleuk. Je gaat door de smalste steegjes, langs eetkraampjes, met de boot over het water, over markten, langs prachtige tempels en door 'echte' woonwijken van Bangkok. 's avonds moe niet al te laat gaan slapen, want vanochtend stond de Floating Market op het programma (de bus vertrok om 6.45 uur!). De markt zelf was wel leuk (zij het erg toeristisch), maar helaas stond daarna nog een verrassingsprogramma op ons te wachten in de vorm van (zeer commerciele!) olifantenritjes (optioneel, niet gedaan), een slangenshow (wel gedaan, achteraf spijt) en een woodcarving winkel (saai). Gelukkig konden we daarna ons  hart ophalen in het shoppingcentrum van Bangkok (Siam center) waar we nog heerlijk sushi hebben gegeten. Op dit moment zitten we achter een pc op Kao San Road, morgen op eigen gelegenheid naar de oude tempels van Ayuttaya met de trein (circa 1,5 uur) en dan 's avonds luxe dineren in het Skyrestaurant van Bayoke Hotel op de 78ste verdieping met Nienka en Sandor, die we vervolgens uit het oog zullen verliezen totdat we ze weer ontmoeten in het zuiden van Thailand, na onze belevenissen komende tijd in Chang Mai.

We houden jullie op de hoogte!

Liefs Ronald en Fleur

1. Joyce Pullen:
    11 november 2009
    Hi!

Ziet er heel leuk uit! Gezellig dat Nienka en Sandor er ook zijn! Ik had jullie eerste SMSje inderdaad niet gehad. Geniet van jullie tijd daar en ik volg jullie op deze logger!

X
  2. Herman Grooters:
    12 november 2009
    Hoi Fleur!
    Veel plezier in de hectiek. Ik ben helaas zelf nooit in Thailand geweest, maar ken alle mooie verhalen van m'n kinderen (m'n echte kids). En ik ben in Singapore en Indonesie geweest. Ik kan het bijna ruiken als ik je plaatjes zie.
    Dus lekker genieten, en tot volgende maand!
    Groet, Herman
  3. Jolanda:
    12 november 2009
    Hoi Fleur en Ronald,

Leuk te lezen, en de foto's te zien. Ben nu al benieuwd naar het volgende item.
    Fijne reis nog daar.

Liefs Jolanda
  4. Nadine:
    18 november 2009
    Ola vakantiegangers,

Klinkt allemaal leuk en gezellig. Geniet ervan! Hier genieten wij enorm van de wind en regen. Ik zeg altijd maar, lekker verfrissend, wat wil je nog meer in het leven : ) Gaat dus allemaal prima hier, zijn gangetje! Lekker eten, ga ook maar Thais koken hier. Veel plezier.

xxx Nadine